mandag den 19. maj 2008

Den bedste gulerodskage der findes..



Min opskrift på gulerodskage, har fulgt mig i efterhånden mange år. Den er bare supergod, nem og enkelt, lynhurtig at lave,holder sig frisk i flere dage - ja faktisk er den bedre dagene efter bagningen ( hvis der ellers er mere tilbage) og man får strakt lidt mindre dårlig samvittighed over at spise kage, når man tænker på alle de gulerødder der er i den.


Jeg har endnu ikke mødt noget menneske der ikke kan lide den. Min gulerodskage bliver altid serveret UDEN osteovertræk, da jeg ikke kan fordrage dette, men I bestemmer jo selv om I vil lægge det på.


Opskriften har jeg fra et blad - hvilket kan jeg ikke huske mere...Men her kommer den.

Gulerodskage

300 gr. farin
2 dl. olie
4 æg
275 gr. mel
2 tsk. bagepulver
½ tsk. salt
1 tsk. natron
2 tsk. kanel med top
375 gr. revne gulerødder
1 tsk. vanilie
evt. 1 håndfuld rosiner
Æg og farin piskes med elpisker - til en tyk æggesnaps. Mel, bagepulver, natron, kanel, salt, rosiner, natron og vanilie blandes og røres i dejen. De revne gulerødder og olien røres i dejen til sidst.
Dejen hældes i en lille bradepande ca 20 x 30 beklædt med bagepapir.Bages ved. 170 grader varmluft i 40 minutter. Stik i kagen for at se om den er bagt.

1 kommentar:

Castang sagde ...

Jeg har prøvet din opskrift, jeg synes den blev lidt tør men smagte godt. kan det være at der var for lidt gulerødder i den??